tirsdag den 5. juni 2012

Pizza uden mel



Den sidste måned har jeg været på "kur" sammen med kæresten. Vi har ændret vores kostvaner en smule og er begyndt og træne en del. Dog har jeg ikke været 100% på kur da min mor blev 50 og jeg var hjemme til min kusines polterabend så har været menneske hele vejen igennem. Det har resulteret i at jeg næsten har tabt mig 5 kg på en måned. Dog kan det ikke rigtig ses, men det er jo hvad det er. Har fået det meget bedre og det føles som om jeg har smidt 10 kg dødvægt. En del af ændringen i kosten er at jeg har forsøgt at smide så mange kulhydrater ud af min kost som jeg kan. Det har også hjulpet meget på min mave så det hele er super! En af mine yndlingsretter her den sidste måned har været LCHF-Pizza (LowCarbHighFat) som er en pizza lavet på Halloumi ost som stammer fra Cypern. Jeg fandt opskriften hos Madbanditten som har nogle rigtig gode og proteinrige opskrifter som jeg bruger meget.
Denne opskrift er meget nemmere end man lige tror :) Jeg plejer at lave en stor potion da disse bunde er meget nemme at fryse ned.

Ingredienser (til to små pizzaer)
100 g revet halloumi
1 æg
1½ æggehvider (passer med et bæger)
1/4 dl fløde
5-6 tsk HUSK
 

Alle ingredienserne røres sammen og skal stå i 10 minutter. Samtidig kan ovnen sættes på 250 grader.
 

Når "dejen" er blevet fast og fedtet skal du putte dem i på en bageplade og flade dem ud.
 

Så skal de i ovnen og have 10-12 minutter - indtil de bliver lækre lysebrune.
 

Bunden tages ud og du kan putte dit yndlingsfyld på.
 


Så sættes det i ovnen igen indtil osten er lysebrun og så er der pizza. Disse pizzaer er meget mere mættende end dem du får fra det lokale pizzaria så to små er lige i overkantet, ihvertfald for mit vedkommende. Men man kan altid gemme den, bliver den ikke dårligere af. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar